Belangrijk begin groep 3 is het ontwikkelen van het begrip van getallen en dat de leerlingen weten welke plaats deze heeft op de getallenlijn.
Continue reading “Getallenlijn t/m 20” →Nadat we afgelopen jaar alle spellingcategorieën behandeld hadden kon ik dit spel met de leerlingen spelen. We hebben dit spel op twee verschillende manieren gespeeld.
Continue reading “Categorieënspel – Staal” →Bij AH kocht ik lege sapflesjes, haalde de stickers eraf en vulde de flesjes met strijkkralen, confetti, rijst pompoms en knopen.
Continue reading “Woorden zoeken” →Een andere variant dan die ik eerder gepost heb: dobbelsteenlezen. Het principe is het zelfde, alleen nu lezen de kinderen geen rijtjes op de kaart, maar pakken ze er een boek of verhaaltje bij.
Continue reading “Dobbelsteenlezen” →Om het lezen in de klas ook eens in een andere vorm te gieten, spelen we af en toe ‘wandel en wissel’.
Continue reading “Wandel en wissel” →Deze vorm van dobbelsteenlezen vinden mijn leerlingen erg leuk, de kaarten worden regelmatig gepakt als extra werk. Maar deze vorm van lezen kan ook heel goed ingezet worden in een circuit…
Continue reading “Dobbelsteenlezen” →Enige tijd geleden ontdekte ik op het wereldwijde web dat Action leuke memory spellen verkoopt. De bijgeleverde kaarten vond ik niet bruikbaar voor mijn klas en daarom ben ik zelf aan het ontwerpen geslagen.
Continue reading “Memory Action” →Sinds dit schooljaar gebruiken wij Taal in Blokjes naast Veilig Leren Lezen Kim, Taal in Blokjes zetten we klassikaal in.
Continue reading “Taal in Blokjes” →